18 Eylül 2012 Salı

Rimbaud Üzerine


Yabancı yazarlar arasında en çok sevdiğim Arthur Rimbaud olmuştur. -en azından şimdilik-.
Zaten sitemin isim babası da bizzat kendisidir. Bir yazısında ozanın büyük cani, büyük lanetli ve yüce bilgin oluşundan söz etmiştir. Cümlelerini ise şöyle noktalamıştır: '' Demek ozan gerçekten ateş hırsızıdır. Şimdi sizlere Sayıklamalar II adlı çok sevdiğim şiirini Robert Faurisson'un yorumuyla paylaşmak isterim.

 
Rengini buldum sesli harflerin: A kara, E beyaz, I kırmızı, O mavi, U yeşil. Her sessiz harfin biçimini ve devinimini yeni bir düzene koydum, ve harfler arasındaki içgüdüsel ses uyumlarıyla bir gün bütün duyularca benimsenebilecek şiirsel bir söz bulmakla öğündüm. (...) İşe incelemeyle başladım. Sessizliği, geceleri inceliyor, sözle anlatılamayan şeyleri saptıyordum. Saptıyordum hayal alemlerini...

Rimbaud ''Sesliler'' şiirinde erotik cinsel duyguları dile getirir. A harfini yatık düşünürsek, ayrık bacaklar, apış arası sevişmede kalkış noktası. E'yi yatırın göğüsler çıkar ortaya. Yatık I dudak çizgileri. U'yu ters çevirin, insan yüzü çıkar ortaya, alnı ve saçlarıyla. Yatık O, gözlerde mahzunluk, boşalım.             


 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                                 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder