18 Eylül 2012 Salı

Aziz Antonius'un Baştan Çıkarılışı

Sizin kahramanlıklarınıza, sizin geçmiş değerlerinize, inançlarınıza, gelenek ve göreneklerinize – at dahil tüm figürler bende bu duyguları uyandırdı- itaat etmeyeceğim diyor burada ressam. Sigmun Freud’un ‘’Din toplumsal obsesyonlarımız, obsesyonlarımız ise bireysel dinimizdir.’’ Sözünü özetliyor bu resim –Zaten Freud’un Dali’ye ilham kaynağı olduğunu biliyoruz- Yani öncelikle zihinsel kölelikten kurtulmamız gerektiğini vurguluyor. Tanrı elbet var lakin muhafazakarlık boyutundaki dün günümüz kapitalistlerince kullanılmaktadır.
Ve bende kuklalardan olmayacağım, içimde inanılmaz bir direnişim gücü ve sevgi var. Ve bunları şehvete ve enternasyonel olmayan fikirlere kurban etmeyeceğim . Sizi zihnimde ben suladım ama aslında bir o kadar eğreti dayanıksızsınız ve bilirsiniz şah giderse oyun biter.
Ki benim size karşı çıkışım bile bir ideoloji oluşturur. Ne büyük paradoks! Tek farkla: Ben düşündüğüm şeye inandım; siz ise inandığınız şeye.



Görsel: Salvador Dali / Aziz Antonius'un Baştan Çıkarılışı


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder